Lantliv iFokus

Lantliv

Etikettövrigt
Läst 397 ggr
Rorvers
2020-08-12 10:02
0

Jobb på bondgård

Hejsan!

Jag vet inte exakt vart jag ska söka mig, men jag testar att lägga ut här så kanske det är någon som nappar eller kan lotsa mig vidare. 

Alva heter jag och drömmer om att i framtiden antingen arbeta eller ha min egen bondgård och företag. Jag har ingen erfarenhet av det och tänker därför kolla intresset på om någon söker en som i början frivilligt hjälper till hos er på tex. helger då jag för tillfället har heltid på kontorsjobb. En dröm skulle vara att komma till en småskalig ekologisk bondgård, men är öppen för det mesta! Jag vill lära mig och få erfarenhet. 

Det ni får i utbyte är en motiverad, lyhörd och positiv kollega. Jag har inget emot att jobba hårt och ser alltid till djurens bästa. 
Jag heter Alva och är 24 år, ursprungligen från Västernorrland men flyttade till Västerås i början av januari för arbete. Jag har utbildning inom projektledning, men vill i framtiden utbilda mig inom djur och natur. Jag har hela mitt liv haft ett stort intresse av djur och sitter gärna på min fritid och läser och lär mig nytt om olika sorters djur. Jag har tyvärr inte mycket erfarenhet av boskap, men haft egen häst och arbetat i stall. Nu i september ska jag ta jägarexamen. 

Jag söker efter en bondgård runt om eller lite utanför Västerås. 
Man blir ju lite anonym här, men om det låter intressant för er så tar vi kontakt och ni får veta mer om mig. :)

Ha det fint!

Gronstedt
2020-08-12 10:10
0

Hej! Jag föreslår att du kontaktar din kommun och ser om de kan lotsa dig vidare, just nu finns det nog många inhoppsjobb inom lantbruket.