Annons:
Etiketterfrukterbär
Läst 1410 ggr
CayKantos
8/31/18, 10:34 AM

Träd

Vet ej om det finns bättre ställen att fråga, tipsa då gärna om var. Men jag dka köpa ett träd för morsan som bröllopspresent, problemet är jag vill att det ska koppla till mig (vi e tre syskon som gör detta ihop) jag hade tänkt äppleträd men detta har min mamma redan. Finns det något som är närbesläktad eller likt som skulle klara sig i svenska klimat? Annars några träd som ger fina blå eller orange blommor som gärna är ätbara? Udda fråga men tacksam för svar 😄

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Annons:
kattöga
8/31/18, 10:59 AM
#1

Inte likt och fel färg på blommor, men varför inte ett körsbärsträd? De är fina när de blommar och när bären tittar fram. Jag fick ett sånt i present för länge sen och jag älskar det trädet. Mycket små men väldigt goda bär.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Gronstedt
8/31/18, 11:01 AM
#2

Annars finns paradisäpple. Visserligen vita blommor, men vackra frukter som går från ljusgrönt till intensiv julrött och sitter kvar länge. Sura men bra till saft och som inslag i mos/sylt/gelé/konfekt etc.

kattöga
8/31/18, 11:04 AM
#3

Kanske kan du få tips på Trädgård iFokus också?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

CayKantos
8/31/18, 11:11 AM
#4

#1 nja för mckt arbete med bladen, älskar dom själv men morsan e inte superförtjust i dom. #2 hon har redan ett gigantisk äppleträd :/ #3 tack har frågat!

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Gronstedt
8/31/18, 11:16 AM
#5

#4: Paradisäpplen och äpplen är inte samma sak.

Tant Grön
8/31/18, 11:57 AM
#6

Päron kanske? Clara Frijs är en sort som är väldigt god. Eller plommon?

Annons:
Upp till toppen
Annons: