Annons:
Etikettövrigt
Läst 2560 ggr
[hamster-expert]
7/9/15, 10:50 AM

livslängd rucola?

Hej! Skriver på denna sajt eftersom jag har svårt att hitta någon annan passande sajt. Jag behöver odla rucola i höst inomhus (under lampor) för ett gymnasiearbete (går natur och vi måste numera göra egna experiment till gymnasiearbetet.) Vi ska plantera plantor först under lampor, och sedan ska vi placera hälften av plantorna under täckta lampor och se om det bildas mer klorofyll under de som växer i mer ljus., dvs. otäckta lampor. Och för att göra det behöver vi kunna mäta ljuset som går genom bladen under några veckor. Har läst att det efter ett tag växer blommor så att näringen inte räcker till att det ska växa blad, vilket inte är så bra för oss..

Men problemet är att jag inte vet under hur många veckor rucolan kan klara sig och växa blad inomhus? Vi ska ta loss ett blad troligen varannan vecka, och mäta ljuset direkt genom bladet på plantan varje vecka. Det vore bra om det kunde finnas kvar blad i åtminstone 4 veckor om vi ska kunna få tydligt resultat.

Annons:
Maria
7/9/15, 10:55 AM
#1

Denna sajten är ganska stillsam så du kanske kan fråga på trädgård iFokus också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[hamster-expert]
7/9/15, 10:50 PM
#2

Tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: