Annons:
Etiketterfjäderfänhönsankorvaktlar
Läst 1012 ggr
PotatoEcho
2013-02-23 14:56

AKUT KYCKLINGAR!!!

Vi har fått kycklingar igår och idag, men sista som skulle ut har länge legat och vill inte röra på sig. Den andas men vill inte röra på sig alls, den rörde lite på sig en gång med ena benet. Det är kanske en timme sen den kläcktes.

Den är lite svullen nere vid kloaken, kan det vara något som är fel? Är den missbildad kanske? 

Finns det något jag kan göra? 

Alla andra kycklingar är pigga och friska :(


Annons:
VildaVittra
2013-02-23 15:29
#1

Gör lidandet kort och nacka den. Om den har en infektion vill du ju inte att den smittar de andra.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

PotatoEcho
2013-02-23 15:37
#2

Jag var precis och kollade till den igen. Den var piggare nu och pep mer men fortfarande svag. Jag avvaktar och ser en stund till.


annans
2013-02-23 16:50
#3

Avvakta men annars gör som *1 råder dej till. I bland kan vissa kycklingar ta lite tid på sig.

Anna Sajtvärd Lantliv

Anna  Sajtvärd på Lantliv

"Varje dag medför en ny erfarenhet"

Lorita
2013-02-23 19:16
#4

Jag skulle också avvakta, för är dom för svaga kommer dom bara somna inte speciellt smärtsam död. 

Tyvärr är livet med lantdjur även kantat med att dom dör 😭 den gubben var lite överdriven vi tar den gamla istället 😕

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




PotatoEcho
2013-02-24 21:35
#5

Idag mår kycklingen bättre, lite vinglig på benen men annars är han pigg! Så glad att vi avvaktade! :) Det var bara två som blev maraner och denna var en av de två, så nu får den extra mycket mys 😊


Upp till toppen
Annons: