Annons:
Etiketterfjäderfänhönsankorvaktlar
Läst 3934 ggr
Emmetem
2013-03-21 23:34

Man får ta vad man har!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår så hörde jag höga pipanden från hönsburen. Jag rusade dit och såg att hönan höll på att picka jättemycket på en kyckling som var halvt ute ur ägget. Hon slängde upp den i luften så att kycklingen landade konstigt och flög ur ägget. Jag tog genast ur den kalla, blöta 'nyfödda' kycklingen, som för övrigt inte andades. Vi har tyvärr ingen värmelampa. Så jag gav den värme och masserade bröstkorgen. Tillslut började den andas och pep. Den var väldigt svag. Men efter att ha gått upp och värma kycklingen hela natten och hela dagen idag så är den pigg och frisk! Den ligger under min kupade hand typ 24/7 och är världens sötaste lilla charmtroll. Så fort jag går därifrån skriker den. Och när jag försökte lägga in den under sin mamma igår så vacklade den snabbt tillbaka till mig och pep.
Så fort den inte är med mig börjar den skrika.

Det verkar som om jag blivit mamma🙂

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
annans
2013-03-22 07:04
#1

Ja du ser… i bland får man rycka in och vara hönsmamma själv. Det var en fin bild. Lycka till.

Anna  Sajtvärd på Lantliv

"Varje dag medför en ny erfarenhet"

pistenbully
2013-05-03 19:11
#2

Vilken sovgng :-D

pistenbully
2013-05-03 19:14
#3

Menade såklart söting :-P förlåt.

Stiw42
2014-04-01 20:42
#4

Nu när det har gått lite över ett år skulle det vara intressant art höra hur det gick sen? 😊

Emmetem
2014-04-01 20:53
#5

Tyvärr slutade inte denna saga lyckligt! La in kycklingen under sin mamma några dagar efteråt, mina föräldrar hade tjatat på mig, då jag kunde ju inte gå omkring och bära med den till skolan och hade ingen värmelampa!

Först gick det jättebra - men på morgonen efter så låg han död, ihjältrampad av hönan :(

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Stiw42
2014-04-01 21:39
#6

#5 Synd att det fick ett sådant bryskt slut 😞

Annons:
Upp till toppen
Annons: