Annons:
Etiketterfjäderfänhönsankorvaktlar
Läst 1341 ggr
Emmetem
2/17/13, 10:21 PM

Kycklingar!

Kycklingar väntas här hemma!
Antingen så blir det renrasiga Brahmahöns eller en blandras mellan Brahma och Plymouth Rock.
Älskar nu när kycklingar börjar ploppa in!

Väntar ni kycklingar eller har ni redan? :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
annans
2/17/13, 10:26 PM
#1

Jag trodde faktiskt att vi skulle få kyllingar snart, snön här gjorde ju dagarna ljusare och två höns la sig. Dessvärre har de nu klivit av. Jag har svarthöns och de är bra ruvare.

Det är så spännande när det kommer kycklingar.

Lycka till. Sätt gärna in en bild sen.

Anna Sajtvärd Lantliv

Anna  Sajtvärd på Lantliv

"Varje dag medför en ny erfarenhet"

VildaVittra
2/17/13, 11:27 PM
#2

I år funderar jag på att bara kläcka vaktlar. De är så tacksamma då man kan bestämma kön redan vid fem veckors ålder och helt fantastiskt nog har de då nått slaktvikt också.

Söta är de också, tyvärr går det inte att ha dem lösa som hönsen.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Emmetem
2/18/13, 12:18 AM
#3

1# Vi får hålla tummarna för att de lägger sig och ruvar igen då!
Jadå, bilder kommer så småningom. Hon började i förrgår, så det tar ett tag. En av våra andra honor smet dit och passade på att lägga ett ägg när hon inte var där!

#2 Oj, redan vid 5 veckor? Ja då förstår jag att det är tacksamt! Ja vaktlar är verkligen söta. Varför går det inte att ha de lösa?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

VildaVittra
2/18/13, 12:49 AM
#4

Dom flyger iväg och kommer inte tillbaka. De är inte lika domesticerade som höns.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Emmetem
2/18/13, 9:17 AM
#5

Ja det förstås.. Har du de i en speciell voljär då?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

VildaVittra
2/18/13, 1:16 PM
#6

Ja, man kan ha de i voljär, jag har mina i stora trekantsburar så jag kan flytta runt dem på gräsmattan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[TheoA]
2/18/13, 3:25 PM
#7

Jag ska få kycklingar på fredag. Jag har 50 ägg i kläckarn. Maranägg och blandras ägg kläcker jag denna gång.

annans
2/18/13, 4:35 PM
#8

Jag ska också dra i gång kläckarna här snart, det är spännande när man kan se när de kläcks ut…

Anna Sajtvärd Lantfokus

Anna  Sajtvärd på Lantliv

"Varje dag medför en ny erfarenhet"

PotatoEcho
2/18/13, 6:09 PM
#9

Kycklingar ska kläckas runt fredagen :D


Upp till toppen
Annons: